Gebr. de Nobel verlaat Ticketmaster en tekent bij Eventix

door | 3 december 2019 | Nieuws

Het Leidse muziekpodium Gebr. de Nobel heeft zijn ticketing aan Eventix toevertrouwd. De samenwerking zal op 1 december 2019 in gaan. Met de handtekening volgt Gebr. de Nobel de Limburgse muziekpodia, die zich in 2018 al aan de Nederlandse ticketer hebben verbonden.

Passie en beleving bij Gebr. de Nobel
Gebr. de Nobel is hét muziekpodium van Leiden en omstreken en opende in december 2014 zijn deuren. Het muziekpodium heeft als missie om een brug te slaan tussen passie en beleving.

In de vijf jaar is Gebr. de Nobel uitgegroeid tot een geliefde plek voor muziekliefhebbers in Leiden. Ondanks dat er locaties in de buurt zijn die een hogere meer bezoekers kunnen ontvangen, is de sfeer bij Gebr. de Nobel volgens Ruud Visser – directeur – onovertrefbaar.

‘’Zelfs als de zaal halfvol staat is het al snel sfeervol en gezellig. En we hebben het beste geluid van Nederland’’ – Ruud Visser in een interview met Sleutelstad, 23 januari 2019

Self-service
De belangrijkste overweging van Gebr. de Nobel om zich aan Eventix te verbinden is de self-service. Bij hun vorige ticketer lagen de touwtjes volledig in handen van de ticketer, bij Eventix heeft de organisator de volledige controle over zijn tickets. Ook heeft Gebr. de Nobel de beheer over (bezoekers)data die verzameld wordt door het verkopen van tickets.

Eventix ontwikkelt innovatieve toevoegingen die het zelf regelen van de ticketing nóg makkelijker maken; handvatten op het gebied van ‘Event Marketing’, het koppelen van externe software en ticketshops op maat.

Ticketshop op maat
In navolging van onder andere WeCanDance en Essential Festival gaat Eventix een op maat gemaakte ticketshop realiseren. Deze ‘Custom Shop’ wordt volledig in de huisstijl gemaakt en zal geïntegreerd worden op de website van Gebr. de Nobel.
Doordat de ticketshop op maakt gemaakt wordt, heeft  Gebr. de Nobel de mogelijkheid om meerdere onderdelen zoals kluisjes en munten aan de ticketshop toe te voegen zorgt voor hogere omzetten en kortere wachttijden. Ideaal voor een bezoeker.

Gebruiksgemak voor bezoekers
Voor een bezoeker is gebruiksvriendelijkheid ontzettend belangrijk. Het aankoopproces moet makkelijk en vertrouwd zijn. De nieuwe ticketshop wordt een stuk gebruiksvriendelijker
Het direct kunnen invullen van persoonsgegevens via Facebook werkt een stuk sneller en makkelijker dan keer op keer handmatig gebruikersnaam en wachtwoorden in te moeten vullen.

De eerder genoemde samenwerking tussen deze Limburgse muziekpodia (Grenswerk, Bosuil, Nieuwe Nor, Muziekgieterij & de Oefenbunker) en Eventix hebben voor significant meer verkochte tickets gezorgd. Zowel Gebr. de Nobel als Eventix willen dezelfde weg inslaan als de Limburgse muziekpodia en zien daarom uit naar een mooie en lange samenwerking.

Partnerbijdragen

Werk jij graag met mensen en heb jij een passie voor verkopen? Dan heeft totaalBED een toffe baan voor jou! Jordi (23) is verkoopadviseur bij totaalBED en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. Na zijn opleiding detailhandel werkte Jordi een tijdje in een dierenwinkel. ”Dat was leuk, maar ik kon daar […]

...

Meer nieuws